نرم افزار crm ابزاری برای به ثمر رساندن استراتژیهای CRM سازمان است. بنابراین بدون در نظر گرفتن هدف CRM در سازمان و سپس مدلسازی صحیح آن به فراخور نیازهای هر سازمان و همچنین بدون بهکارگیری بهروشها و تجربیات موفق سازمانها، نباید انتظار تحقق کامل اهداف حوزه مدیریت ارتباط با مشتری سازمان را داشته باشیم. در ادامه با
لازم به ذکر است به دلیل اینکه این مقاله اسناد علمی و عملی لازم را دارا می باشد در پایان منبع آن را بررسی نمایید قصد ما از انتشار این مقاله بار آموزشی آن است.
یک نرم افزار CRM قدرتمند باید قادر باشد تا تمامی نیازهای تعاملاتی (مدیریت یکپارچه کلیه کانالهای ارتباطی سازمان)، عملیاتی (مدیریت یکپارچه کلیه امور بازاریابی، فروش و خدمات سازمان) و تحلیلی (داشبوردها و گزارشات تحلیلی صحیح، دقیق و در لحظه) را به صورت جامع، یکپارچه و هوشمند، با بهکارگیری آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی مرتفع سازد. یک نرم افزار CRM خوب نه تنها باید نیازهای امروز سازمان را پوشش دهد بلکه باید تمامی نیازهای آتی سازمان را با انعطافپذیری بالا و با قابلیت توسعه و بهبود مستمر مرتفع نماید تا از مسیر پیشرفت تکنولوژی و فناوریهای جدید جا نماند.
اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار CRM برای کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست. سیستمهای CRM میتوانند نقشی مؤثر در راستای تحقق اهداف رقابتی کسب و کارها و سودآوری بیشتر ایفا نمایند. برخورداری از استراتژی درست
نرم افزار CRM سامانه های مدیریت، بهعنوان پلتفرمی پیشرفته و کاربرپسند، تمامی ابزارهای لازم و ضروری برای بهینهسازی ارتباط با مشتریان، ارائه بهتر خدمات، افزایش فروش و بهرهوری را در اختیار کسب و کار شما قرار میدهد.
راهکار حرفهای ارتباطات سازمانی
نرم افزار CRM تمام دادههای مشتریان را در یک پایگاه داده متمرکز گردآوری کرده و باعث میشود تا دید جامعی از آنان شکل گیرد. سازمانها از سیستمهای CRM استفاده میكنند تا اطمینان حاصل نمایند كه دادههای تماس و تعامل آنان با مشتریان (و بالعکس) در هر زمانی به آسانی قابل یافتن، طبقهبندی و اصلاح هستند. ذینفعان میتوانند به صورت سلسله مراتبی در یک شرکت یا سازمان واحد ذخیره شوند و به تیمهای فروش نمای کلی از نحوه تعامل با کلیه کارمندان مربوط به یک مشتری را ارائه دهند.
نرم افزار CRM به عنوان یک ابزار بسیار مهم، امکان عملیاتیسازی استراتژیهای تدوین شده و فرآیندهای ترسیم شده را فراهم ساخته و نقش مؤثری را در تحقق اهداف رقابتی سازمانها ایفا مینماید. جمله مشهوری وجود دارد که میگوید مشتری پادشاه است و دادهها قدرت زیادی دارند. بنابراین جمعآوری دادههای مشتریان و هوشمندسازی ارتباط سازمانها با مشتریانشان از طریق نرم افزار CRM به عنوان یک ابزار، به تیمهای بازاریابی، فروش و خدمات کمک خواهد کرد تا ضمن سازماندهی آنان، بتوانند در زمان مناسب ارتباط بهتری با مشتریان برقرار نموده و ضمن افزایش سطح رضایت آنها، وفادارسازی آنها را نیز تسهیل نمایند. CRM همچنین امکاناتی را برای پیگیری هرگونه تعامل با یک مخاطب، از جمله تماس تلفنی، پیامک، فکس، شبکههای اجتماعی، اپلیکیشن موبایل، ایمیل یا جلسات حضوری ارائه میدهد. با توجه به سطح دسترسی و وظایف محول شده به هر یک از پرسنل شرکت، آنها میتوانند پیگیریهای مربوط به فرصتهای فروش (Opportunity)، رفع موردهای خدماتی مشتریان (case) و پیگیریهای خود را داشته باشند. این نمای کامل از تعامل شرکت با مشتری تضمین خواهد کرد که هر کسی در شرکت میتواند از آخرین وضعیت کارهای انجام شده برای مشتری اطلاع یابد.
راهکار حرفهای خلق بینش، سنجش فعالیتهای بازاریابی و ارتقای ROI
مهمترین عامل جهت بهرهگیری از نرم افزار CRM در تیمهای بازاریابی شرکتها، اجرای کمپینها مطابق برنامهریزیهای انجام شده و دریافت اطلاعات مربوط به بازخوردهای هر کمپین و درج آن در سامانه CRM شرکت است. بدین ترتیب که بتوان نرخ بازگشت (ROI) کمپین مربوطه را محاسبه نموده و برای دفعات بعد برنامهریزی بهتری برای آن داشت.
تیمهای موفق بازاریابی از این طریق دائما در حال بهبود برنامههای بازاریابی و کمپینهای خود هستند و ارتباط تنگاتنگی با تیمهای فروش برای اطلاع از بازخوردهای کمپینها دارند. از طرف دیگر، فرآیندهای اطلاعرسانی در بازاریابی از جمله دعوت نامهها، همایشها، تخفیفات، جشنوارهها و . از طریق سامانه CRM قابل انجام و پیگیری است.
راهکار حرفهای افزایش فروش
CRM به طور سنتی ابزاری برای تسهیل فرآیند فروش است و اطلاعات و آگاهیهای لازم را در طی فرآیند فروش به مدیریت و واحد فروش ارائه میدهد. نمای همه جانبه (دید 360 درجه) از مشتری به تیمهای فروش کمک میکند تا تصمیمات دقیقتری را اتخاذ نمایند. این ابزارها کارایی و اثربخشی سازمانی را برای پیگیری اطلاعات مربوط به مشتری افزایش داده و به پرسنل فروش این امکان را میدهد تا روی کارهای خود، به بهترین وجه تمرکز کنند.
پرسنل فروش تعاملات خود با مشتریان را در قالب یادداشتها یا مکالمات انجام شده در نرم افزار CRM ثبت و ضبط میکنند تا برای دفعات بعد که قصد رجوع به این اطلاعات را دارند، راحتتر به تاریخچه قبلی دسترسی داشته باشند. استفاده از امکاناتی همچون یادآوری زمانهای پرداخت یا موعد پشتیبانی محصولات، کمک زیادی به افزایش سرعت و عملکرد آنها خواهد کرد. از طرفی مدیران فروش و مدیران بالادستی، با مشاهده سوابق قبلی و گزارشات عملکردی، اهداف پیشبینی شده را رصد میکنند که در نتیجه میتوان مسیر طی شده را جهتدهی کرده تا به اهداف از قبل برنامهریزی شده دست یابند.
راهکار حرفهای بهبود فرایند خدمات
ارائه خدمات پشتیبانی مناسب و در زمان درست، جزء جداییناپذیر تعهدات شرکتها برای محصولات یا خدمات ارائه شده است، از این رو، تسهیل فرآیند خدمترسانی به مشتریان اهمیت زیادی خواهد داشت.
ارائه خدمات از کانالهای ترجیحی مشتریان و کوتاه کردن فرآیند ارائه خدمت، یکی از دغدغههای مهم مدیران اجرایی محسوب میشود. پیگیری موردهای خدماتی مشتریان، پاسخگویی به سؤالات و ابهامات آنان، ایجاد پایگاه دانش و برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان از جمله موضوعاتی است که در بخش خدمات نرم افزار crm مورد توجه قرار میگیرد.
چرا نرم افزار CRM سامانه های مدیریت؟
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به یک ابزار تقریباً حیاتی برای کسبوکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده است. خرید نرم افزار CRM میتواند مزیتهای زیادی را برای هر سازمانی فراهم کند؛ از سازماندهی مخاطبین گرفته تا خودکارسازی وظایف کلیدی. همچنین میتواند بهعنوان واحدی متمرکز و سازمانیافته، ارتباط ثابتی را هم با مشتریان و هم در درون سازمان ممکن میسازد.
خرید
درباره این سایت